جستجو...

کف کاذب چوبی در تهران

کف کاذب چوبی در تهران

استفاده از کف کاذب چوبی در تهران به دلیل مسأله عبور کابل های برق سیستم تهویه و ارتباطی به خصوص در کارخانجات و کارگاه های صنعتی ، ادارات و دفاتر رواج پیدا کرد. متخصصان با ابداع کف کاذب ضمن ایجاد فضای مناسب بین کف اصلی ساختمان ، امکان عبور کلیه سیستم های مخابراتی ،برق و کانالهای تهویه را فراهم آوردند.

کف کاذب انواع مختلف دارد و با متریال های گوناگونی قابل تولید هستند. یکی از انوع کف کاذب که از ابتدای تولید در کشورهای اروپایی بسیار مصرف می شد ، نوع کف کاذب چوبی می باشد. دلیل آن این است که تهیه چوب عمدتا در نواحی و کشورهای اروپایی راحت تر بود و متریال در دسترس و ارزان تری بود و عمدتا در پروژه های اداری از ان استفاده می شود. امروزه از این کف کاذب در بسیاری از پروژه های تجاری اداری در استان تهران استفاده می شود. تهیه و استفاده از کف کاذب چوبی در تهران هم نسبتا راحت است.

کف کاذب چوبی در تهران

 

سیستم کف کاذب چوبی مانند دیگر کف های کاذب از اجزای زیر تشکیل می شود:

1 – صفحه (پانل) کف کاذب

پانلها با انواع پوشش نهایی و روکش قابل تولید هستند که این امر بستگی دارد به کاربری پروژه ، نیاز مشتری و خاصیتی که باید روکش نهایی برای آن پروژه داشته باشد. این روکش ها علاوه بر زیبایی پانل ، می توانند خاصیت های مختلفی داشته باشند ، مثل خاصیت ضد گرد و غبار بودن ، آنتی استاتیک بودن ، کانداکتیو بودن ، ضد باکتری ، ضد لک و مقاوم در برابر مواد اسیدی که همگی بستگی دارد به کاربری پروژه ای که کف کاذب در آن استفاده می شود.

از انواع مختلف روکش نهایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* وینیل ( ضد الکتریسیته و یا هادی )        *موکت ( ضد الکتریسیته و یا هادی )

*PVC( ضد الکتریسیته و یا هادی )        *سرامیک

* HPL( ضد الکتریسیته و یا هادی )         *سنگ

*لمینیت                                                          *و انواع روکش قابل استفاده روی کف

 

 

پانل کف کاذب چوبی

پانل کف چوبی شامل هسته مرکزی چوبی از جنس chipboard و یا MDF می باشد که رویه پانل با انواع روکش و زیره پانل با ورق آلومینیوم و یا استیل گالوانیزه پوشانده می شود. دور پانل دارای زهوار است. تمامی این متریال در تهران در دسترس هستند و قابلیت تهیه دارند.

پانل های کف کاذب بر اساس سفارش و نیاز مشتری و بر اساس نوع کاربری آنها ، دارای بارگذاری های مختلفی هستند که شامل سنگین ، متوسط و سبک می شوند و در نتیجه تحمل بارهای مختلفی دارند. نتایج آن همگی در آزمایشگاه های معتبر تست شده و در دسترس هستند. یکی از معتبر ترین و بهترین آزمایشگاه های مقاومت مصالح جهت تست بارگذاری کف کاذب چوببی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران می باشد.

در خصوص ابعاد پانل هم می توان به این نکته اشاره کرد که استاندارد پانل های کف کاذب در تمام دنیا بطور کلی ابعاد 600*600 میلیمتر می باشد. البته نوع پانل چوبی بر اساس نیاز مشتری و پروژه در ابعاد 500*500 میلیمتر و دیگر ابعاد خاص مثل 600*1200 میلیمترهم قابل تولید می باشد. این نوع هم می توانند با توجه به کاربری پروژه در بارگذاری های مختلفی و با روکش های متنوع تولید شود که پس از بررسی نیاز مشتری می بایست طراحی و مهندسی شده و از همه جهات بررسی شود. در بسیاری از پروژه های اداری تجاری که در شهر و استان تهران از کف کاذب چوبی در ابعاد خاص استفاده شده است که دارای زیرسازی مخصوص به خود هم هستند.

2-پایه کامل کف کاذب

شامل : پایه ، میله اتصال ، مهره تنظیم و تثبیت کننده ارتفاع ، قرار و ضربه گیر میباشد . پایه ها بر اساس نیاز مشتری و نوع کاربری فضا انواع مختلفی دارند و همچنین در ارتفاع های مختلفی قابل نصب هستند و البته قابلیت رگلاژهم دارند. همچنین این قطعات بر اساس نیاز مشتری می توانند از نوع گالوانیزه گرم و یا سرد باشند. متریال ساخت و تولید پایه هم در شهر تهران قابل تهیه می باشد.

3-استرینگرها (خط کش )

این رابط ها از جنس استیل چهاگالوانیزه می باشند. . این قطعات قسمت فوقانی پایه ها را مهار کرده و سیستم را در مقابل نیروهای افقی مقاوم و نیروهای جانبی قفل می نماید. استرینگر هم همانند پایه ها می توانند از نوع گالوانیزه گرم و یا سرد تهیه شوند.

در برخی از انواع پانل با توجه به نوع آن و نوع پایه می توان از سیستم بدون استرینگر هم استفاده کرد . در تعدادی از پروژه های اداری تجاری در تهران از کف کاذب بدون استرینگر استفاده شده است.

نوع دیگری از پانل های چوبی عمدتا در کشورهای اروپایی تولید می شود که کاملا دور تادور هسته اصلی که متریال چوب است با ورق استیل پوشانیده می شود و بعد روکش و زهوار می چسبانند. این نوع پانل به اسم کپسولیت شده در دنیا معروف است و حتما از استحکام بالاتری برخوردار است. البته این نوع پانل چوبی که به این روش تولید می شود مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد. در تعدادی از پروژه ها در تهران و دیگر شهرستان ها از این نوع استفاه شده است.

کف کاذب چوبی در تهران

کف کاذب چوبی در تهران در چه فضاهایی قابل استفاده است؟

کف کاذب چوبی هم مانند دیگر انواع کف کاذب در فضاهای مختلفی با توجه به کاربری و بارگذاری مورد نیاز قابل استفاده و نصب می باشد:

* اتاقهای کامپیوتری و شبکه ها – دیتا سنتر ها و اتاق سرور ها

* سالنهای دیسپاچینگ

*مراکز مخابراتی (سالن های سوئیچینگ)

*سالن ها و اتاق های کنترل نیروگاهی

*کارخانه ها

* فضاهای اداری و تجاری

و بطور کلی هر فضائی که نیاز به سیستم فوق داشته باشد.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران