جستجو...

کف کاذب شیشه ای

کف کاذب شیشه ای

کف کاذب انواع مختلف دارد و با متریال های گوناگونی قابل تولید هستند. یکی از جدیدترین انوع کف کاذب که جنبه زیبایی بالایی هم دارد و بسیار مورد توجه معماران داخلی می باشد نوع کف کاذب شیشه ای است.

این نوع کف از نوآوری های مدرن می باشد و اصولا در فضاهایی استفاده می شود که نیاز به نمایش زیر کف و استفاده از خاصیت دکوراتیو آن باشد ، همچنین می توان از نورپردازی های خاص هم در زیر آنها استفاده کرد. در مکان هایی مثل:

  • موزه ها و مکان های تاریخی
  • ،مجتمع هار تجاری و فروشگاه ها
  • رستوران و کافه ها
  • آب نماها و فضاهای تفریحی
  • هتل ها
  • سینما و سالن های نمایش
  • سالن مطالعه و کتابخانه ها
  • و بطور کلی هر فضایی که بخواهند از خاصیت دکوراتیو این نوع کف استفاده کنند.

جنس این نوع پانل های کف کاذب از شیشه های مخصوص یا پلی کربنات می باشد و از زیر سازی و استراکچر مربوط به خود استفاده می شود. البته برای زیر سازی این نوع پانل ها می توان از پایه های پلاستیکی هم استفاده کرد که مخصوص فضاهای بیرون می باشد.

کف کاذب شیشه ای

این نوع متریال به گونه ای طراحی و تولید می شود که علاوه بر زیبایی ، مستحکم باشد و همچنین شتستشو و تمیز کردن آن هم بسیار راحت انجام شود.

مشخصات کلی و قسمتهای مختلف سیستم کف کاذب :

1- صفحه (پانل) کف کاذب

2- پایه کف کاذب

3- استرینگر

     1 – صفحه (پانل) کف کاذب 

همانطور که توضیح داده شد از جنس شیشه مخصوص است ، بسیار مستحکم و ضد لغزش می باشد. این نوع کف کاذب برعکس تمامی انواع دیگر نیاز به روکش نهایی ندارد و جود به تنهایی جنبه زیبایی شناختی کف کاذب را دارا می باشد. پانل کف کاذب شیشه ای هم مانند انواع پانل ها بطور استاندارد در ابعاد 600*600 میلیمتر تولید می شود. البته با توجه به نیاز مشتری و زیرسازی این ابعاد قابل سفارش و تغییر می باشد.

2-پایه کامل کف کاذب

شامل : پایه ، میله اتصال ، مهره تنظیم و تثبیت کننده ارتفاع ، قرار و ضربه گیر میباشد . پایه ها بر اساس نیاز مشتری و نوع کاربری فضا انواع مختلفی دارند. همچنین در ارتفاع های مختلفی قابل نصب هستند و البته قابلیت رگلاژهم دارند. همچنین این قطعات بر اساس نیاز مشتری می توانند از نوع گالوانیزه گرم و یا سرد باشند.

3-استرینگرها (خط کش )

این رابط ها از جنس استیل چهاگالوانیزه می باشند. . این قطعات قسمت فوقانی پایه ها را مهار کرده و سیستم را در مقابل نیروهای افقی مقاوم و نیروهای جانبی قفل می نماید. استرینگر هم همانند پایه ها می توانند از نوع گالوانیزه گرم و یا سرد تهیه شوند.

لازم به ذکر است در این نوع کف کاذب ، با توجه به اینکه زیر کف نمایش داده می شود و استراکچر زیرسازی در معرض دید است ، باید از نوعی استراکچر استفاده شود که از نظر زیبایی با فضا متناسب باشد. بنابراین می توان از پایه های پلاستیکی که در انواع و شکل های مختلف تولید می شوند استفاده کرد. البته با توجه به نیاز کارفرما می توان برای زیرسازی از استراکچر و زیر سازی مخصوص استفاده کرد که بر اساس نیاز مشتری و ابعاد و ارتفاع مورد نیاز ساخته می شد. اصولا این زیرسازی ها فلزی است تا تحمل بار پانل وبار متحرک روی آن را داشته باشد و معمولا گالوانیزه و رنگ می شود تا از نظر زیبایی هم مناسب استفاده زیر کف کاذب شیشه ای باشد.

 

 

کف کاذب شیشه ای

 

مزایای کف کاذب شیشه ای

از مزایای استفاده از کف کاذب شیشه ای به عنوان یک المان زیبایی این است که می توانید پانل شیشه ای ساده و یا طرح دار استفاده کنید. طراحی برخی پانل های شیشه ای متناسب با معماری داخلی محیط و فضایی که در آن استفاده می شود انجام می شود. در نتیجه فضایی هماهنگ و زیبا به ما ارائه دهد. همچنین نورپردازی مناسب و استفاده از طرح مناسب بر روی پانل ها می تواند به زیباتر شدن و شکیل تر شدن فضا بسیار کمک کنید. این مزیت هم از مواردی است که باعث شده کف کاذب در معماری و طراحی داخلی مورد توجه قرار گیرد.

 

کف کاذب شیشه ای

 

 

یکی از قابلیت های ویژه و بخصوص کف کاذب شیشه ای استفاده آن در فضاهای تاریخی است. اصولا در چنین فضاها و بناهای تاریخی و قدیمی که بعنوان موزه استفاده و در معرض نمایش عموم قرار میگیرند ، نگهداری بنا و جلوگیری از آسیب به آن بسیار دارای اهمیت است. در بناهای تاریخی علاوه بر دیوار و آثار حک شده بر روی دیوار و سقف ، محتفظت از کف بنا هم بسیار مهم است. چرا که تردد بر روی زمین این بناها ممکن اس به مرور به آن آسیب برساند و نیاز مداوم به ترمیم آن از اهمیت آن بنای تاریخی بکاهد.

بنابراین استفاده از پانل های کف کاذب شیشه ای بهترین راه حل برای اینگونه ساختمان ها و بنا ها می باشد. به این ترتیب که شما با ارتفاعی مشخص از سطح زمین استراکچر را نصب کرده و البته نصب استراکچر هم باید به گونه ای باشد که کمترین صدمه به بنا وارد شود. سپس پانل های شیشه ای را نصب می کنید. به این ترتیب امکان تردد در این فضا به راحتی فراهم می شود و تمام موارد از زمین و دیوار و سقف ها می توانند در معرض دید علاقه مندان باشند.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران