جستجو...

قیمت کف کاذب و نحوه خرید از شرکت فتح ایران

وقیمت کف کاذب و نحوه خرید از شرکت فتح ایران

کف کاذب از جمله محصولات ساختمانی است که به دلیل داشتن تنوع ،ارائه قیمت و دادن لیست قیمت ثابت و مشخص برای آن امکان پذیر نیست. این مساله دلایل مختلفی دارد که می توان به برخی به شرح ذیل اشاره کرد:

  • متریال

کف کاذب انواع متریال مختلف دارد (آلومینیومی – فولادی- چوبی – کلسیم سولفات- شیشه ای –سنگ و سرامیک). هر کدام از این متریال ها با توجه به ایرانی و خارجی بودن و تنوع کیفیت دارای قیمت های متنوعی هستند. البته تامین متریال اگر از خارج از ایران باشد و یا داخل ایران و یا حتی استان تهران باشد یا دیگر استان ها همگی در تنوع قیمت و نرخ  نهایی محصول تاثیر دارند. بطور مثال کف کاذب کلسیم سولفات که تکنولوژی تولید آن در ایران نیست و کلا محصول وارداتی می باشد ، با توجه به نرخ ارز و اعلام قیمت تولید کننده های آن متفاوت می باشد. همچنین مسائل دیگری همچون نرخ و هزینه حمل در آن نقش دارد.

  • تنوع روکش ها

تنوع روکش هایی که به عنوان فینیشینگ نهایی روی کف کاذب وجود دارد در تنوع قیمت تاثیر بسیاری دارد. بر روی انواع کف کاذب می توان از انواع روکش ها استفاده کرد ، مثل : روکش PVC ، روکش HPL ، انواع موکت و موکت تایل ، سنگ و سرامیک ، لمینیت و غیره . البته این تنوع در نوع روکش ها با توجه به کاربری پروژه هم تعیین می شود. بطور مثال برای پروژه های بیمارستانی باید حتما از روکش هایی استفاده شود که مخصوص clean room می باشد ، یا برای پروژه های اداری عموما از روکش هایی مثل موکت تایل یا لمینیت استفاده می شود.

همین تنوع در روکش ها که با توجه به نیاز پروژه و درخواست کارفرما می شود از عوامل موثر در قیمت نهایی کف کاذب می باشد.

  • ارتفاع پایه کف کاذب

ارتفاع پایه از دیگر عوامل است. پایه های کف کاذب بر اساس نوع پروژه و نیاز کارفرما ، از 5 سانتیمتر تا 2 متر متغیر و قابل تولید و نصب است. همچنین متریال مورد استفاده در پایه های کف کاذب از فولاد و آلومینیوم می باشد، در نتیجه در تعیین قیمت موثر می باشد.

قیمت کف کاذب

  • بارگذاری پانل ها

بارگذاری پانل ها و نوع سبک و سنگین بودن آنها هم در قیمت نهایی کف کاذب موثر است. پانل ها بر اساس انواع مختلفی که دارند و با توجه به نوع کاربری آن، دارای بارگذاری های مختلف ، نوع سبک و سنگین هستند. تمامی انواع پانل ها به لحاظ بارگذاری در بهترین آزمایشگاه مقاومت مصالح تهران ، یعنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، تست می شوند. این تست ها بر اساس استاندارد بین المللی BS EN 12825 مخصوص کف کاذب انجام می گیرد.

بطور مثال در فضاهایی که پرتردد هستند باید از کف کاذب مخصوص آن مکان استفاده کرد.

تمام عواملی که در بالا به آن اشاره شد، نکاتی هستند که در تعیین قیمت کف کاذب تاثیر گذار هستند. بعد از اعلام تمام موارد از جانب کارفرما بررسی و اعلام می شود. البته تغییر نرخ ارز و تغییر قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید کف کاذب همگی در این مساله بطور مستقیم تاثیر دارد.

قیمت اجرای کف کاذب

در خصوص نصب کف کاذب، اینکه پروژه در استان تهران یا دیگر استان ها باشد می تواند در نرخ اجرا تفاوت ایجاد کند. در پروژه هایی هم ممکن است نکات اجرایی گوناگونی وجود داشته باشد و اجرای سیستم نیاز به استراکچر خاص و یا تولید زیرسازی های مخصوص داشته باشد.

گروه کارخانجات شرکت فتح ایران واقع در استان گیلان و شهر رشت می باشد. دفتر مرکزی واقع در تهران ، واحد فروش مستقر در دفتر مرکزی می باشد . بنابراین جهت دریافت قیمت می توان با بخش فروش تماس گرفت.

برای ارائه پیش فاکتور اولیه ، نیاز به مواردی است که در تماس با واحد فروش ، کارشناسان از مشتری درخواست می کنند. نوع کاربری پروژه ، نوع کف کاذب مورد درخواست ، نوع روکش مورد نیاز ، محل پروژه متراژ مورد نیاز و ارتفاع مورد درخواست که همگی در تعیین قیمت و ارائه پیش فاکتور فروش و نصب باید در نظر گرفته شود. البته ارائه نقشه اتوکد از محل نصب کف کاذب هم مورد نیاز است که به مهندسین و واحد نصب اجازه می دهد بهترین چیدمان را برای اتاق و فضای مورد نظر در نقشه طراحی کنند. این مسئله کمک میکند تا بتوانند کمترین پرت را در زمان اجرا داشته باشند و به لحاظ تعداد پانل و متریال مصرفی به نفع مشتری باشد.

در مواردی هم هست که مشتری نیاز به مشاوره برای پروژه و نوع کف مورد انتخاب دارد. در این صورت درخواست بازدید می کند و تیم فروش با هماهنگی واحد اجرایی ، کارشناسان و مهندسین شرکت را برای پروژه اعزام می کنند و بر اساس گزارش تیم اجرایی، پیش فاکتور صادر می شود.

قیمت کف کاذب

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران