جستجو...

مقالات

کف کاذب انواع متریال مختلف دارد (آلومینیومی – فولادی- چوبی – کلسیم سولفات- شیشه ای –سنگ و سرامیک)با توجه به اینکه هر کدام از این متریال ها با توجه به ایرانی و خارجی بودن و تنوع کیفیت دارای قیمت های متنوعی هستند ، در نتیجه قیمت های متفاوتی دارند.
کف کاذب انواع مختلف دارد و با متریال های گوناگونی قابل تولید هستند. یکی از انوع کف کاذب که از ابتدای تولید در کشورهای اروپایی بسیار استفاده می شد ، نوع کف کاذب چوبی می باشد ، علت آن بود که تهیه چوب عمدتا در نواحی و کشورهای اروپایی راحت تر بود و متریال در دسترس و ارزان تری بود. امروزه از این کف کاذب در بسیاری از پروژه های تجاری اداری استان تهران نیز استفاده می شود .تهیه و استفاده از کف کاذب چوبی در تهران هم نسبتا راحت است.
در کف کاذب شیشه ای، با توجه به اینکه زیر کف نمایش داده می شود و استراکچر زیرسازی در معرض دید است ، باید از نوعی استراکچر استفاده شود که از نظر زیبایی با فضا متناسب باشد. بنابراین می توان از پایه های پلاستیکی که در انواع و شکل های مختلف تولید می شوند استفاده کرد.
یکی از جدیدترین انواع کف کاذب که در دنیا تولید شده و مورد استفاده قرار میگیرد، نوع پانل کف کاذب کلسیم سولفات می باشد. این نوع کف کاذب از مواد کاملا طبیعی تشکیل شده و به همین دلیل برای سلامت انسان بدون خطر است و با توجه به طبیعی بودن مواد اولیه ، سازگار با محیط زیست است.
کف کاذب انواع مختلف دارد و با متریال های گوناگونی قابل تولید هستند. یکی از رایج ترین انوع کف کاذب که بیشترین استفاده را در انواع پروژه ها دارد ، نوع کف کاذب فولادی می باشد. استراکچر این نوع کف کاذب مانند دیگر انواع کف استاندارد دارای استرینگر و پایه می باشد.
پانل های کف کاذب بر اساس سفارش و نیاز مشتری و بر اساس نوع کاربری آنها ، دارای بارگذاری های مختلفی هستند که شامل سنگین ، متوسط و سبک می شوند. کف کاذب چوبی هم مانند دیگر انواع کف کاذب در فضاهای مختلفی با توجه به کاربری و بارگذاری مورد نیاز قابل استفاده و نصب می باشد.
سیستم کف کاذب آلومینیومی با طراحی مناسب در برابر آتش سوزی مقاوم بوده و با وجود منابع غنی آلومینیوم در کشور تولید آن با مناسب ترین قیمت امکان پذیر گردیده است. روش تولید این پانل ها بصورت ریخته گری تحت فشار(دایکست) و مواد آن از جنس آلومینیوم آلیاژی است که در برابر نیرو های استاتیک و دینامیک بسیار مقاوم بوده و به راحتی قابل استفاده در بسیاری از فضاها و اماکن هستند.
پانل کف کاذب پلی سرامیک  متشکل  از چند  لایه می باشد و با متریالی بسیار سبک و در عین حال مقاوم تولید می شود . پانل پلی سرامیک با استحکام بالا در مدل های مختلف برای نصب در انواع مختلف فضاها تولید می شود و دارای دو بخش روکش نهایی و هسته اصلی است
یکی از انواع روکش هایی که بر روی کف کاذب قابل استفاده است روکش های مگنتی است. به این معنی که پشت روکش مورد نظر طی یک فرآیند تولید و در کارخانه ، مگنت چسبانده می شود تا بتواند بدون استفاده از چسب و به راحتی روی کف کاذب قرار گیرد.
امروزه نیاز به استفاده از یک سیستم انعطاف پذیر که بتواند نیازهای آن فضا را برآورده کند طراحان و معماران را مشتاق استفاده از محصولاتی نظیر کف کاذب کرده است. با استفاده از کف کاذب در ساختمان می توان هزینه های قبوض مربوط به تهویه هوا و مصرف انرژی را تا45% کاهش داد. همچنین کف کاذب امکان ایجاد سیستم تهویه از زیر کف را می دهد.